زولفینه | کاشت مو , درمان ریزش مو

کاشت مو , ترمیم مو , درمان ریزش مو

زولفینه | کاشت مو , درمان ریزش مو

کاشت مو , ترمیم مو , درمان ریزش مو

ویتامین و مواد موثر در رشد مو ها

ویتامین و مواد موثر در رشد مو ها

ویتامین و مواد موثر در رشد مو ها , برای رشد موها چه ویتامین ها و ماده مغذی لازم است؟ : مردم زیادی هستند که به موهایشان اهمیت میدهند و مو را به عنوان یکی از نشانه های اصلی زیبایی میدادند.ممکن است ریزش مو به کمبودمواد مغذی مرتبط باشد و عوامل مختلفی مانند سن ،ژنتیک ، هورمون و … بر رشد موها تاثیر داشته است. یکی از کلیدی ترین عامل ها در رشد موها ویتامین و ماده مغذی هستند.

ویتامین و مواد موثر در رشد مو

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

در ادامه این پست به معرفی ۵ ویتامین و ۳ ماده مغذی پرداخته ایم که می توانند به رشد مو کمک کنند:

ویتامینA

هر سلولی برای رشد به ویتامینA نیاز داشته است. این ویتامین به بافت ها کمک می کند تا سریع تر رشد کنندو همچنین به غددپوست کمک می نماید تا مواد روغنی تولید نماید که این مواد می تواند سبب مرطوب شدن پوست سر شود و در نهایت به سلامت مو کمک می نمایند. اگر شما ویتامین A بدنتان کمک باشد ممکن است با ریزش مو روبرو شوید البته نیاز بدن به این ویتامین تا میزان خاصی است و اگر درصد آن نیز بالا رود ریزش مو را به وجود می آورد.

مواد غذایی مختلفی مانند هویج، سیب زمینی شیرین،کلم پیچ و اسفناج در بدن به ویتامین Aتبدیل می شود و در فرآورده های حیوانی مانند ماست ، تخم مرغ ، شیر دارای ویتامین A هستند.


خدمات مرجع تخصصی کاشت مو در ایران و تهران | زولفینه

کاشت مو , ترمیم مو , درمان ریزش مو , کاشت ابرو , کاشت مو طبیعی , کاشت مو به روش sut , کاشت مو به روش fit , کاشت مو به روش bht , هزینه کاشت مو , قیمت کاشت مو , کلینیک کاشت مو , مرکز کاشت مو , مرکز کاشت مو در تهران , کلینیک کاشت مو در تهران , کاشت مو به روش fut , کاشت مو به روش fug , کاشت مو به روش hrt , مقاله کاشت مو , مقالات کاشت مو , هزینه ترمیم مو , قیمت ترمیم مو

زولفینه مرجعی برای معرفی کلینک های کاشت مو در ایران و تهران می باشد . از این رو ارائه مقالات پیرامون درمان ریزش مو , کاشت مو و ترمیم مو را در برنامه فعالیت های خود قرارداده است همچنین با گسترش وب سایت به معرفی داروها و شامپوهای جلوگیری از ریزش مو و نیز و نیز معرفی گیاهان دارویی و تغذیه مناسب در این راستا می توان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

زولفینه

www.zolfineh.com

 



ویتامین های گروه B

یکی از بهترین مواردی که برای رشد مو به آن نیاز است ویتامین گروه B است.در گذشته برای درمان ریزش مو ویتامین گروهB را تجویز می کردند. این ویتامین سبب می شود که گلبولهای قرمز تشکیل شود و کار این گلبولهای این است که اکسیژن ضروری و موادمغذی لازم را به سطح پوست و تارهای برساند و برای رشد مو بسیار مهم می باشد. غذاهای حیوانی دارای ویتامین B12هستند ولی اگر از افرادی هستید که گیاه خوار می باشید باید برای جلوگیری از ریزش مویتان از B12 استفاده نمایید.

ویتامین c

گاهی دیده می شود که رادیکال های آزاد آسیب می بیند و همین موضوع سبب می شود رشد موها متوقف گردد. ویتامین سی به عنوان یکی از انتی اکسیدان های قوی شناخته شده اند . بدن انسان ها به ویتامین سی نیاز دارد تا بتواند کلاژن (کلاژن یکی از مهم ترین بخش های ساختار مو است) مورد نیاز را تامین نماید.

همانطور که میدانید آهن نیز جز یکی از مواردی است که بسیار برای مو مهم است ؛ ویتامین سی به بدن کمک می کند که آهن جذب شود .از جمله مواردی که دارای ویتامین سی هستند می توان به فلفل ، توت فرنگی ، مرکبات اشاره کرد.

ویتامین D

تحقیقات زیادی صورت گرفته است که نشان میدهد ویتامین D می تواند سبب شود که تارهای جدیدی به وجود بیاید. اگر ویتامین D کم باشد می تواند ارتباط مستقیمی با طاسی داشته باشد. هنوز نمی توان دقیقا گفت که ویتامین D در موها چه تاثیری دارد. برای تامین ویتامین باید تماس مستقیم با اشعه خورشید داشت و مواد غذایی مختلفی مانند قارچ ، جگر،ماهی دارای ویتامین D هستند.

ویتامینE

این ویتامین نیز مانند ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که تحقیقات نشان میدهد افرادی که در ۸ ماه از ویتامین E استفاده می کنند می توانند سبب شود تا موهای ریخته شده شان تا۳۴ درصد به صورت مجدد رشد کند. اگر می خواهید ویتامین Eبدنتان را تامین کنید می توانید از مواردی مانند اسفناج، آووکادا ، تخمه آفتاب گردان استفاده نمایید.

آهن :

وجود آهن به گلبولهای قرمز خون کمک می نماید تا اکسیژن لازم به سلولها برسد پس همانطور که همه ی ما می دانیم وجود آهن برای تمامی اعضای بدن و کارایی آنها مفید است.افرادی که در بدنشان کمبود اهن دارند موجب می شود که ریزش مو داشته باشند البته این موضوع در زنان بیشتر دیده می شود. برای بدست آوردن آهن می توانید از گوشت ، اسفناج ، تخم مرغ استفاده نمایید.

روی :

یکی دیگر از مواردی که موجب می شود مشکلات بافت مو برطرف شود و به عنوان یکی از موارد تعمیر بافت مو به شمار میرود روی است. وجود روی کمک می کند که غددچرب اطراف تار مو به خوبی کار کنند. گاهی کمبود روی سبب می شود که ریزش مو اتفاق بیوفتد. پس بهتر است در رژیم غذایتان از روی استفاده کنید . موادی مانند اسفناج و گوشت دارای روی هستند.

پروتئین :

تحقیقات نشان میدهد که افرادی که کمبود پروتئین دارند رشدموهایشان کم می شود و در نهایت با ریزش مو مواجه می شوند. مو به صورت کلی از پروتئین ساخته می شود پس نتیجه می گیریم که برای رشد مو ، باید پروتئین را مصرف نمایید. به صورت کلی نتیجه می گیریم که برای رشد مو نیاز است که ویتامین های بدن شوند و اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشیم موجب می شود مو آسیب ببیند و رشد آن نیز کم شود.

در صورتی که رژیم غذایی نامناسبی داشته باشیم می توان از مکمل های غذایی استفاه کرد که طبق تحقیقات مصرف مکمل ها میتواند برای افرادی که کمبود ویتامین دارند بهترین نتیجه را داشته باشد.

اگر می خواهید از وضعیت رژیم خود آگاه شوید می توانید به پزشک مراجعه نمایید تا اگرکمبودی در ویتامین های شما وجود دارد بتوان آن را درمان کرد. برای برطرف کردن مشکلات مو و کاشت ، ترمیم ، تقویت باید به مراکز تخصصی مو و معتبر مراجعه نمایید.

برچسب ها: پزشک مو, دکتر مو, زیبایی مو, متخصص مو, مهمترین ویتامین برای رشد مو, مو , درمان مو , بیماری های مو , مو چیست ؟ , ساختار مو , وظایف مو, مواد غذایی موثر در رشد مو, ویتامین برای رشد مو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.